UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
Disain

Bränding kui ettevõtte identiteedi loomeprotsess

Bränding on terviklik protsess, mis ulatub kaugemale lihtsalt visuaalsest identiteedist. See on ettevõtte iseloomu ja unikaalsuse kujundamine, kandes selle tähenduse, väärtused ja sõnumid igasse tahku, mis puudutab nii ettevõtte kuvandit kui ka selle pakutavat toodet või teenust. Ärikonkurents kasvab pidevalt ning bränding on muutunud äärmiselt oluliseks, et eristuda, luua usaldust ja tugev side klientidega.

Brändi mõiste ja tähendus

Bränd on rohkem kui lihtsalt nimi, logo või toode. Nike on palju enamat kui lihtsalt spordijalatsite tootja. See on innustav ja motiveeriv elustiili sümbol, mis julgustab inimesi liikuma ja tundma ennast enesekindlalt. Samamoodi on Coca-Cola rohkem kui karastusjook - see on nostalgia, jagatud hetked ja nauding, mida inimesed tunnevad, kui nad avavad oma lemmikjoogi purgi.

Mis siis on bränd?

Marty Neumeier on kirjanik ja avalik esineja. Ta on kirjutanud palju hinnatuid raamatuid brändingus, disainist, innovatsioonist ja loovusest. Tema sõnastus vastaks antud küsimusele nii: "Bränd on inimese kõhutunne mingi toote, teenuse või organisatsiooni kohta. See eksisteerib inimeste mõtetes ja südames."

Ettevõtted omavad kaubamärke aga mitte brände. Bränd elab inimestes. Bränd on rohkem kui lihtsalt nimi või logo - see on tõelise identiteedi kehastus.

Brändingu vägi tuleb sihtgruppiga emotsionaalse sideme loomisest. Te peate rääkima lugu millega inimesed saavad samastuda ja tunda ennast kaasatuna.

Bränding algab brändi strateegiast.

Brändi strateegia peab vastama küsimustele, kes me oleme, kuhu läheme, kellele me seda teeme ja kuidas ennast positsioneerime. Siinkohal tuleb tähelepanu pöörata inimeste kõikide kokkupuute punktidega brändiga.

Sihtgrupi määratlemine

Enne brändingu alustamist on hädavajalik määratleda sihtgrupp, keda soovite kõnetada. Kui teate, kellele te suunate oma sõnumit, saate paremini kohandada oma brändi strateegiat vastavalt nende vajadustele ja eelistustele. Kujutlege ette oma ideaalset klienti. Mõelge kuidas neist teha tõelised fännid. Te peate aru saama mida nad mõtlevad ja usuvad. Mida nad päriselt vajavad ja tahavad?

Mõelge Apple'ile, kelle bränd on suunatud innovatsioonile ja disainile. Nende sihtgruppaks on loomingulised ja tehnoloogiahuvilised inimesed, kes hindavad elegantsust ja võimsust. Apple loob brändi. Selline fokusseeritud sihtgrupi arusaamine aitab luua brändi sõnumit ja visuaalset identiteeti, mis resonantsib inimeste vajadustega.

Visuaalne identiteet ja logo disain

Visuaalne identiteet on brändi nägu - see hõlmab värve, kujundeid ja visuaalseid elemente. Logo on üks olulisemaid visuaalseid elemente, mis esindab teie brändi identiteeti ja mida klient seostab teie ettevõttega.

McDonald's on suurepärane näide sellest. Nende kuldne "M" on ikooniline ja nende punakasoranž värv annab kiire ja rõõmsa toidukogemuse assotsiatsiooni. See visuaalne identiteet kajastub nende menüüdis, restoranides ja isegi reklaamplakatitel, tekitades ühtse kogemuse.

Kui olete oma brändi loomisel alles alguses siis hea meelega aitame unikaalse ja teie brändi väärtusi toetava logo ja brändi identiteedi kujundamisega. Võibolla on teil juba väga hea logo ja brändi visuaalne identiteet ja nüüd soovite oma brändi tuua inimeste ette. Saame aidata nii graafilise disaini kui kodulehe kujundamisega.

Brändi sõnum ja hääl

Brändi sõnum on nagu lugu, mida soovite oma klientidele rääkida. Patagonia, kes toodab väli- ja spordirõivaid, on tuntud oma jätkusuutliku elustiili ja loodushoidliku lähenemise poolest. Nende sõnum "Ehitame parema tuleviku läbi vastutustundliku äritegevuse" ei ole vaid reklaamlause - see on nende südames ja tegevuses peegelduv põhimõte.

Emotsionaalne side klientidega

Brändi kujundamine peaks pakkuma emotsionaalset sidet klientidega. Kliendid loovad tihti tugeva seose brändiga, mis kõnetab nende väärtusi või loob positiivseid emotsioone. Kui teate oma sihtgruppi ja nende väärtusi saate oma igapäevase tegevusega neid toetada. Peate silmas pidama kõiki kokkupuute punkte mis inimestel teie brändiga on.

Oluline on ka brändi ühtne välimus, sõnum ja mulje erinevates turunduskanalites mis tagavad brändi terviklikkuse ja usaldusväärsuse. Siinkohal tuleb jälle olulisele kohale disain. Kui teie brändi graafiline disain on lohakas siis võite küll ennast reklaamis nähtavaks teha aga see ei loo potentsiaalsele kliendile positiivset muljet.

Ikea on tuntud oma ainulaadse brändistrateegia poolest, mis on aidanud neil luua tugeva ja emotsionaalse sideme klientidega. Üks nende olulisemaid brändielemente on "tee-ise" kontseptsioon, kus kliendid ise peavad oma mööbli kokku panema. See lähenemine ei ole ainult efektiivne tootmises ja logistikas, vaid loob ka sügava sideme klientidega.

Ikea kliendid ei osta lihtsalt mööblit, vaid nad ostavad osa loomisprotsessist. Kui inimesed veedavad aega Ikea mööbli kokkupanemisel, hakkavad nad seostama seda protsessi positiivsete emotsioonide ja saavutustega. Seejärel, kui nad vaatavad oma kokkupandud mööblit, tekib neil uhkustunne - "Ma ehitasin selle ise". See loob emotsionaalse sideme brändiga ning muudab Ikea mitte lihtsalt mööblikaupluseks, vaid osaks klientide elustiilist ja identiteedist.

Konkurentide Analüüs ja Diferentseerumine

Konkurentide analüüs aitab mõista, kuidas teised ettevõtted oma brändi esitlevad. See aitab teil leida unikaalseid omadusi, mis teie brändi eristavad.

Bränding aitab eristuda. Tesla on automaailma tormiliselt muutnud, luues brändi, mis ühendab innovatsiooni ja keskkonnateadlikkuse. Nad ei ole lihtsalt autotootja - nad on liikumapanev jõud üleminekul puhtamale tulevikule. Selle tulemusel on nad eristunud traditsioonilistest autotootjatest ning meelitanud ligi nii tehnoloogiaentusiaste kui ka keskkonnateadlikke tarbijaid.

Brändi kasvatamine ja hooldus

Brändi loomine on pidev protsess. Peate pidevalt jälgima, kuidas teie brändi vastu võetakse ja kohandama oma strateegiat vastavalt muutuvatele turutingimustele ja klientide vajadustele.

Visuaalse disaini poolepealt rääkides ei ole kindlasti vaja iga disainitrendiga kaasa minna ja brändi alati uuendada. Samas peab pöörama tähelepanu teatud tehnilistele ja ajalistele iseärasustele. Kui teie kodulehekülg näeb vanamoodne välja või ei tööta mobiilsetes seadmetes vähendab see kindlasti brändi usaldusväärsust. Või võivad kliendid arvata, et antud ettevõte ei tegutsegi aktiivselt. Ehk re-brändingu peale ei peaks tingimata tihti mõtlema aga aegagalt peaks vaatama oma brändile otsa ning sõnumeid ja visuaalne uuendama.

  1. Usaldusväärsus ja autoriteet

Hästi välja töötatud bränd suurendab teie ettevõtte usaldusväärsust ja autoriteeti oma valdkonnas. See aitab meelitada kliente ja äripartnereid. Lisaks julgevad olemasolevad kliendid tugevat brändi soovitada ka teistele.

Bränding kui eduloo alus

Bränding on dünaamiline protsess, mis nõuab pühendumist, loovust ja pidevat uuendamist. Hästi kujundatud bränd annab teie ettevõttele unikaalse isiksuse ja aitab teil luua tugeva sideme klientidega. See on investeering, mis tasub end tagasi pikaajalise edu ja äratuntavuse näol.