UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
Disain

Digi- vs printreklaam: Milline sobib väikeettevõtjale paremini?

Reklaami saab teha mitut moodi. Tänapäeval on kasutada erinevad digitaalsed sotsiaalmeedia kanalid ja digiekraanide lahendused. Lisaks raadio, televisioon, sisuturundus, influencerid ja traditsiooniline printreklaam. Väikeettevõtjana võib olla keeruline valida kuhu oma turundus eelarve suunata. Jagan mõtteid trüki ja digitaalse reklaami kohta ja soovitusi millal võiks ühte või teist eelistada.

Digireklaami eelised

Ulatus ja reklaami sihtimine

Digitaalne reklaam pakub unikaalset võimalust jõuda mitmekesise sihtrühmani. Väikeettevõtjana ulatud tuhandete, isegi miljonite potentsiaalsete klientideni kogu maailmas.

Kui tahad oma teenust müüa nii Ameerikas, Austraalias kui Euroopas on keerukas leida igas kohas väljaanded, sobivad pinnad ja ajastada meediaplaan. Lisaks võib tänu erinevatele standartitele osutuda kogu printmaterjalide disainimine ja produktsioon väga kulukaks.

Digitaalne reklaam võimaldab ka sügavat sihitud lähenemist. Demograafilised, geograafilised, käitumuslikud ja huviandmed aitavad määratleda ja jõuda just nende inimesteni, kes kõige tõenäolisemalt näitavad üles huvi sinu toote või teenuse vastu.

Sotsiaalmeedia platvormid nagu Facebook, TikTOk ja Instagram võimaldavad reklaamijatel suunata oma reklaame vastavalt kasutajate vanusele, soole, asukohale, huvidele ja käitumisele. Nii suureneb reklaamikampaania kaasatus ja effektiivsus.

Jõuad kiiresti suure hulga potentsiaalsete klientideni ning saad reklaami täpselt sihtida.

Reklaami mõõdetavus ja analüüs

Digitaalne reklaam pakub mõõdetavust ja analüüsivõimet, võimaldades väikeettevõtjatel täpselt jälgida oma reklaamikampaania tulemusi. Erinevalt traditsioonilisest printreklaamist, kus on keeruline hinnata reklaami täpset mõju, võimaldavad digireklaami platvormid pakkuda üksikasjalikke statistikat, nagu näitamiste arv, klikid, konversioonid ja kaasatusmäärad. Nii saad hinnata, millised reklaamid ja kanalid toovad kõige paremaid tulemusi. Vajadusel saad teha muudatusi kampaania sisus või graafilises disainis.

Tänu pidevale ja kohesele tagasisidele saad optimeerida oma reklaame ja saavutada maksimaalset tulu oma turundusinvesteeringutelt.

Kuluefektiivsus

Digireklaam pakub eeliseid kuluefektiivsuse osas, eriti võrreldes traditsioonilise printreklaamiga. Trükitud materjalide tootmine, levitamine ja paigutamine võib olla märkimisväärselt kulukas ning piirata väikeettevõtete võimalusi ulatusliku reklaamikampaaniate korraldamiseks.

Digitaalnereklaam võimaldab sul teha kampaaniaid erineva eelarvega. Alustada saab juba mõne euroga.

Saad teha näiteks klikipõhist reklaami, kus maksad ainult siis, kui kasutaja klikib sinu reklaamil. Või kui soovid oma brändi nähtavust suurendada võid soodsalt reklaamida tuntud meediaväljaannete esilehel. Lisaks omad koguaeg kontrolli digitaalse reklaamikampaania eelarve üle.

Oma salongis, pooes või asukohas saad kasutada digiekraane. Valikus on väga erinevaid lahendusi alates väiksematest kassaekraanidest kuni suurte led-ekraanideni. Digiekraani ostmine on ühekordne väljaminek ja nende hinnad on tänapäeval väga mõistlikud. Lisaks võimaldab digiekraani kasutamine ühel pinnal kuvada erinevaid reklaame. Näiteks restorani puhul on võimalik hommikul kuvada hommikusöögi menüüd, lõuna ajal pakkumisi ja õhtul À la carte menüüd. Kõike seda saab digitaalselt ajastada ja nii väheneb töötajate töökoormus ning suureneb teenuse kvaliteet.

Digireklaam on odavam kui trükitud materjalid ning võimaldab paremat eelarve kontrolli.

Kiirus

Digitaalne reklaam pakub väikeettevõtjale märkimisväärset kiirust reklaamide levitamisel. Trükitud reklaam nõuab planeerimist ja tootmist, mis võib venitada kampaania käivitamise protsessi. Digitaalsed reklaamid võid panna tööle mõne minuti jooksul pärast nende kujundamist.

Nii saad reageerida kiiresti muutuvatele oludele, näiteks uutele trendidele, sündmustele või konkurentide käitumisele. Lisaks on digitaalsete reklaamide muutmine või täiendamine oluliselt lihtsam ja kiirem kui printreklaamide puhul, mis säästab aega ja raha.

Teinekord juhtub, et teie reklaami mõistetakse valesti või piiripealne reklaam tekitab liialt emotsionaalset tagasisidet. Iga turundusjuhi või tema kohusetäitja ülesanne on hinnata oma taluvuse piire. Gives usume, et teinekord on piiri peal mängimine mõistlik. Ajalehereklaami on valesti mõistmisel võimatu tagasi kutsuda aga digireklaami disaini saab kiiresti uuendada. Juhtub ikka, et reklaami satuvad pisemad vead. Ka nende parandamine on digilahenduste puhul valutu.

Digireklaami saad kiiresti välja panna ning vajadusel ka kiiresti muuta või täiendada.

Interaktiivsus

Üks digitaalse reklaami võimsamaid eeliseid on võime suhelda otse sihtgrupiga. Digitaalsed platvormid võimaldavad reklaamijatel integreerida interaktiivseid elemente, nagu nupud, vormid, hääletused ja kommentaarid. See võimaldab kasutajatel reklaamiga suhelda. Näiteks võid kasutada interaktiivset reklaami, et kutsuda kasutajaid jagama oma mõtteid toote kohta. Sellised tegevused suurendavad bränditeadlikkust, müüki ja loovad tugevama kliendisuhte. Lisaks ei tasu alahinnata klientidelt saadud tagasisidet, et arendada oma toodet või teenust paremaks.

Re-marketing reklaame kasutades saad tarbijale näidata just neid tooteid või teenuseid mille vastu on temal huvi. Näiteks sporditarbeid müüvas e-poes võib olla tohutu valik erinevaid riideid ja varustust. Print reklaami tehes võite eeldada, et kevadel soovitakse osta jalgratast ja sügisel suuski. Re-marketing reklaamide kasutamine võimaldab aga sihtida veelgi täpsemalt. Näita kasutajale kes on kindlat jalgratta mudelit vaadanud just temale huvipakkuvat kategooriat. Kas siis maanteeratast või näiteks linnaratast.

Digitaalne keskkond võimaldab klientidel otse suhelda reklaamiga, suurendades kaasatust ja konversioone.

Printreklaami eelised

Käegakatsutavus

Käegakatsutavus annab inimestele võimaluse tajuda materjali tekstuuri, paberi kvaliteeti ning mõjutada mitte ainult nägemis-, vaid ka kompimismeelt. See füüsiline element loob sügavama ja püsivama mulje, võimaldades reklaamisõnumil jääda inimeste mällu tavalisest intensiivsemalt.

See tuleb eriti esile kui kasutate enda loodud trükiseid. Nimekaardid, diplomid, jõulukaardid, flaierid, pakendid, tooted (näiteks erinevad kaubad,burger paberid, kohvitopsid - neid kõiki saab ja tuleb kasutada oma brändi reklaamimiseks)

Antud teemal oleme kirjutanud veidi lähemalt ka artiklis Hea visiitkaart. Loe ka seda ja ehk leiad kasulikku infot miks tasub trükise paberisse investeerida.

Trükitud materjalid omavad unikaalset füüsilist komponenti, mis loob otsese kontakti lugeja ja reklaami vahel.

Usaldusväärsus ja kestvus

Printreklaam kannab endas teatud usaldusväärsust ja kestvust, mis tuleneb trükitud materjalide füüsilisest olemasolust. Kuna trükised võivad püsida inimeste käes pikema aja jooksul, annavad need sõnumile usaldusväärsuse ja stabiilsuse tunde.

Kasutajad tunnetavad, et internetti saab igaüks postitada ükskõik mis jama ja see võib olla üsnagi anonüümne. Samas kohalikust tuntud ajalehes reklaamides eeldatakse teatavat väljaandja poolset validatsiooni.

Kliendid võivad tajuda trükitud reklaami brändi tugevuse ja pühendumise märgina, sest materjali loomine ja trükkimine nõuab teatud vaeva ja investeeringut.

Sihtgrupi spetsiifilisus

Kuigi digitaalne reklaam võimaldab väga täpset sihtimist, võib printreklaam osutuda mõnedes sihtgruppides efektiivsemaks. Mõned inimesed võivad olla rohkem vastuvõtlikud traditsioonilisele reklaamile, eriti kui tegemist on vanema põlvkonna, konservatiivsemate või harvemini interneti kasutavate inimestega.

Näiteks pensionäre sihtiva hoiu- laenuühistu reklaam ajalehes tundub väga mõistliku valikuna. Sellisele sihtgruppile võib trükitud materjal pakkuda tuttavust ja turvalisust, muutes reklaami sõnumi kättesaadavamaks ja mõistetavamaks. Lisaks on neil kindlasti mugavam antud reklaami omas tempos tarbida ja vajadusel uuesti vaadata.

Mõned sihtgrupid võivad olla rohkem vastuvõtlikud traditsioonilisele reklaamile.

Emotsionaalne mõju

Trükitud reklaam suudab kergemini kutsuda esile emotsionaalseid reaktsioone ja luua sügavamaid seoseid brändi väärtustega. Kuna füüsilised reklaamid võivad olla lihtsalt võimsamad, on neil võime mõjutada inimeste tundeid ja luua sidemeid. Näiteks ülisuured või tavalisest erinevad reklaamplakatid võivad panna inimesi tundma brändiga seotud emotsioone ja seostama neid positiivsete kogemustega. Selliste reklaamide produtseerimine võib olla aga väikeettevõtjale üsna suureks kuluks ja tasub kriitiliselt mõelda kas just sellisel viisil tasub oma reklaamieelarvet kulutada.

Trükitud reklaam võib kergemini kutsuda esile emotsionaalseid reaktsioone ja seostuda brändi väärtustega.

Vähem segajaid

Digitaalses maailmas on reklaamist mürast saanud igapäevane osa. Printreklaam pakub vastupidist lähenemist, pakkudes vähem segajaid ja konkureerivaid teateid. Trükitud reklaamid ei kao ekraanil kiiresti ega ole osa samast pidevast infovoolust nagu digitaalsed reklaamid. See võib suurendada võimalust, et inimesed pööravad trükitud reklaamidele suuremat tähelepanu ning märkavad neid keskkonnas, kus konkurents reklaamimisel on väiksem.

Üheks levinumaks OOH (Out of home) reklaamide asukohaks on bussipeatused. Väga paljud inimesed jäävad sinna mõneks hetkeks peatuma ja hea disainiga reklaam paneks neid kindlasti vaatama.

Printreklaam ei ole osa digitaalsest mürast, seega võib see saavutada parema tähelepanu.

Asukoht

Üks võimsamaid omadusi printreklaami puhul on võimalus paigutada see strateegilistesse asukohtadesse, kust sihtgrupp möödub. Näiteks autoteedel paigutatud reklaamtahvlid võivad püüda möödujate pilku ning pakkuda infot lähedalasuvate ettevõtete kohta.

Samuti võib trükitud reklaamiks pidada restoranide, salongide ja poodide aknaid ning uksi. Inimesed märkavad neid oma igapäevategevuste käigus. Õige asukoha valik võib tuua reklaami lähemale sihtgrupile ning tagada, et sõnum jõuab inimesteni, kes on kõige tõenäolisemalt huvitatud pakutavast tootest või teenusest. Kasutades kvaliteetset graafilist disaini ja luues oma brändist hea ning huvitava esmamulje võite võita palju uusi kliente.

Seega on printreklaami asukoha valik võtmetähtsusega selle eesmärkide saavutamisel.

Ühenda mõlemad reklaamikanalid ja loo sünergia.

Kokkuvõttes on väikeettevõtjatel ees mitmekülgne valik, valides digi- või printreklaami vahel. Digitaalne reklaam pakub ulatuslikku sihtimist, mõõdetavust ja kiirust, samas kui printreklaam toob esile käegakatsutavuse, kestvuse ning emotsionaalse mõju. Parima tulemuse saavutamiseks tuleks lähtuda ettevõtte eesmärkidest, sihtgrupist ja eelarvest. Võib-olla on optimaalne lahendus sünergia loomine, ühendades mõlemaid reklaamikanaleid. Olenemata valikust, võimaldab tänapäeva mitmekesine reklaamimaastik väikeettevõtetel jõuda oma sihtgrupini võrdlemisi soodsalt ning kujundada tugevat ja meeldejäävat brändiidentiteeti.

Kui vajate loovlahenduste väljatöötamist või graafilise disaini saame teid aidata nii sobiva meediaplaani koostamise kui disainiga. Oskame ühendada digi- ja printreklaami parimad omadused ning kasutada neid eesmärgipäraselt.