UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
Koduleht

Kuidas suurendada müüki uue kodulehega?

Ettevõtted, olenemata suurusest ja valdkonnast, seisavad silmitsi väljakutsega kuidas teha koduleht, mis suudab muuta külastajad pikaajalisteks klientideks. Selles artiklis räägin strateegiast ja taktikast, mis aitavad suurendada müüki kodulehe kaudu.

Kodulehe esmamulje - loo usaldust

Arvamuse kujundamiseks kulub kodulehe külastajal kõigest 0,05 sekundit. Selle põhjal veebilehe külastajad otsustavad kas jäävad kodulehele edasi ja on loonud esmase arvamuse teie brändist.

Kodulehe disain

Suures osas sõltub seega kodulehe esmamulje ainult disainist. Milliseid värve te kasutate, mis meeleolu teie kodulehel on ja kas elemendid on esteetiliselt paigutatud.

Lähemalt saad antud teemaga tutvuda artiklis Miks disain on oluline?

Igaljuhul selleks, et koduleht hästi müüks peab disain olema kvaliteetne ja usaldusväärne. Lisaks peab disain vastama teie brändile ja meeleolule mida soovite luua. Viimasel ajal kui disaini trendid arnevad meeletu kiirusega edasi olen tähele pannud, et paljud veebilehed tehakse küll väga moodsas stiilis aga nad ei kõneta sihtgruppi või on tänu keerulistele disainivalikutele kasutamine üsna keerukas.

Kodulehe tehniline teostus

Tehnilise poole pealt on oluline, et sinu veebileht avaneks kiiresti ja seal ei oleks kasutajat segavaid vigasid. Näiteks silmapaistvaid veateateid, katkist disaini või muud sarnast. 1 sekund aeglasem avanemis aeg võib kodulehe müüki vähendada kuni 7%.

Kindlasti on oluline, et lisaks avanemisele su koduleht ka töötaks. Kui sul on kasutusel kontaktivorm siis veendu, et sealt jõuavad kirjad kohale. Võibolla on sinu meeskonnas inimene vahetunud ja kodulehe kontaktivorm saadab kirju ikka vanale aadressile? Kui oled teinud e-poe siis testi, et terve müügi tunnel töötaks. Harvad pole olukorrad kus 1 standard lahendus töötab aga näiteks erinevate toote tüüpide puhul on probleeme.

Kindlasti peaksid veenduma, et sinu koduleht kasutab https sertifikaati. Vastasel juhul hoiatavad veebibrauserid külastajat juba enne kodulehele jõudmist ja teinekord piiravad ligipääsu üldse. Selline esmamulje ei loo kindlasti usaldust.

Kvaliteetne tehniline teostus on oluline aspekt ka otsingumootorites leitavuse jaoks. Kui kodulehe kvaliteetset disaini on võimalik suhteliselt kiiresti hinnata siis tehnilise poole peal ei ole asjad nii lihtsad.

Kodulehekülje sisutekstid

Vaata üle oma kodulehekülje sisutekstid ja mõtle kas need kõnetavad klienti. Paljud ettevõtted tahavad sisutekstidega öelda seda mis on nende enda jaoks oluline või kuidas soovitakse oma ettevõtet peegeldada. See ei pruugi olla alati aga see mida kasutajad tahavad. Näita kasutajatele kuidas sinu pakkumine lahendab nende probleeme. Võid kasutada ka klientide tagasisidet usalduse suurendamiseks.

Lehekülje pealkiri peab olema tähelepanu tõmbav ja sihtgruppi kõnetav. Pealkirja all pead tegema kiiresti selgeks oma väärtuspakkumise. Lihtne reegel on, et 3 sekundiga pead suutma selgeks teha oma väärtuspakkumise.

Sisu puhul peaksid järgima, et see oleks selgesti loetav ja mitte väga detailne. Kui teil on vajadust või soovi kirjutada asjadest väga detailselt siis tasub mõelda mitme sammulist lahendust. Veebikasutajad üldjuhul mitte ei loe vaid skänneerivad pilguga sisu ja peatuvad kui näevad endale huvipakkuvat osa. Siin aitab jälle hea veebikujundaja olulise informatsiooni kättesaadavamaks muuta.

Kodulehele sisu kirjutamisel võta appi sisuloome agentuur. Nemad oskavad luua kvaliteetset sisu nii, et seda on kasutajal huvitav lugeda ning tuleks välja ka otsingumootorites.

Jõua õige sihtgrupini

Selleks, et koduleht üldse saaks müüki teha peavad kasutajad sinna jõudma. Üks kõige suuremaid vale eeldusi on see, et uue kodulehe tegemisel hakkab sealt maagiliselt kohe päringuid või tellimusi tulema. Nii päris alati ei ole. Uus ja kvaliteetne koduleht loob selleks küll eeldused aga kodulehele peab ka liiklust suunama. Selleks on sisuliselt kolm võimalust. Tähtis oleks, et tegevused oleks sihitud ja täpsed.

Turundus

Kasuta ära oma olemasolevat kliendibaasi ja anna neile teada. Postita sotsiaalmeediasse, saada välja uudiskirjad lisaks kõikidele muudele turundustegevustele.

Kasutajad kes on sinu ettevõttest huvitatud ja juba jälgivad sotsiaalmeedias on tõenäolisemalt valmis sinu ettevõttelt midagi ostma. Kui sa oled n

SEO Optimeerimine

Kui sa oled uue kodulehekülje tegemisel sisu strateegia läbi mõelnud ja veebiagentuur on teinud tehnilise SEO kohapealt head tööd siis suure tõenäosusega on sinu koduleht otsingumootorites leitav. Suures osas tuleb siin mängu ka varasem seis. Kas domeen on uus või vana ja milline on selle kvaliteet. Kas kodulehele on palju sissetulevaid linke ja kas need on ümber suunatud õigetele alamlehtedele.

Selleks aga, et kodulehele rohkem orgaanilist liiklust saada tuleb tegeleda SEO optimeerimisega. Kui see teema üldse tuttav ei ole siis tasub alustuseks läbi lugeda kaks varem avaldatud artiklit teemadel

Mis on SEO ja Veebilehe SEO.

SEO kohapealt on tähtis just sihtgrupini jõudmine. Näiteks, meie puhul on tegemist digiagentuuriga kes tegeleb põhiliselt kodulehtede valmistamise, UI/UX disaini, graafilise disaini ja logode kujundamisega. Tegevusala põhiselt võib aru saada, et siin on päris tihe konkurents SEO teemadel. Lihtsam oleks kindlasti jõuda tippu mõndede teiste märksõnadega aga kui need kodulehe külastajad meie teenuseid ei vaja siis on see isegi kahjulik.

Kui tead, et sinu kodulehele tuleb otsingumootorite kaudu sihitud huviline siis saad oma müügi tunnelit juba palju täpsemini edasi optimeerida.

Makstud reklaamid

Uute klientide leidmiseks võid kasutada ka tasulisi reklaame. Nö PPC reklaamid kus maksad siis reklaami näitamise või reklaamile vajutamise eest. Siinkohal tasub jälle tähele panna, et tähtis ei ole teha tingimata reklaami mida meeletult vajutatakse vaid sihitud reklaami sihtgrupile kes suure tõenäosusega on huvitatud teie tootest või teenusest.

Kodulehe kaudu müügi suurendamiseks võid uurida ka nö remarketing ehk taasturundus reklaame. Lühidalt tähendab see seda, et reklaame näitad ainult nendele kasutajatele kes on sinu kodulehel käinud aga pole ostu veel sooritanud. See on hea viis ennast meelde tuletada ja oskusliku produktsiooniga suurendab müüki märgatavalt. Kui sinu ettevõtte kasutab bännerreklaami aga mitte taasturundust siis on viimane aeg see asi käsile võtta ning ära seadistada ja tööle panna. Tulemused on praktiliselt garanteeritud. Kvaliteetse ja ilusa reklaambänneri disainiga saame aidata.

Selge ja arusaadav pakkumine

Vaata, et sinu veebilehekülje sisu oleks uuendatud ja unikaalne. Varasemalt juba mainisin kvaliteetseid sisutekste. Aga ainult kena kodulehe disain ja head tekstid veel ei müü. Sa pead oma kodulehel pakkuma reaalselt väärtust.

Kui pakute väga palju erinevaid tooteid või teenuseid ei pruugi see kokkuvõttes müügile kasulik olla. Hicksi seadus ütleb, et mida rohkem on kasutajal valikuid seda kauem kulub otsuse tegemiseks. Ja teinekord võivad inimesed hoopis kahtlema hakata ning lükkavad otsuse tegemise edasi.

Tekita vajadus oma teenuse järele

Teinekord pole inimestel aimugi, et tegelikult nad saavad teie teenusest tohutult kasu. Selleks tuleb esmalt kliente harida. Kasvõi selle artikli eesmärk on kahe osaline.

Esiteks ma soovin tõsta üldist kodulehtede ja veebidisaini kvaliteeti ning panna inimesed sellesse uskuma. Nii saan ka isiklikult paremat kogemust tarbijana ning teha teadlikumaid valikuid.

Teiseks on see win-win olukord. Uskumatu on see, et ettevõtted jätavad kehvade kodulehtede ja disainiga lihtsalt raha lauale. Kui ettevõtted hakkavad disaini investeerima siis kokkuvõttes võiks see tähendada ka rohkem tööd minule. Mitte, et otseselt töö puuduse üle saaks kurta aga vahepeal on tekkinud selline imelik tunne, et Eestis on palju ettevõtteid keda saaks aidata aga enamus tööd teen kuskile kaugele välismaale. Isiklikust vaatest on see lahe kui sõidad ringi ja näed enda tehtud reklaame või kasutad enda kujundatud kodulehte.

Kui soovid kodulehel müüki suurendada siis hakka oma kliente harima miks sinu teenus või pakutav toode on neile kasulik. Ära oota, et inimesed ise tahavad tingimata sinu teenust nii väga kasutada. Kindlasti on ühiskonnas üldised trendid ja suunad ning üldine meeleolu ühiskonnas tõstab vajadust teatud teenuste järgi. Aga selleks, et otsus langeks just sinu kasuks pead kõigepealt veendma inimesi oma kogemuses.

Inimesed ostavad ettevõtetelt kellel on tulemused, kogemus, õiged väärtused ja bränd.

Planeeri reklaamikampaaniaid

Paljud ettevõtjad usuvad, et müügi suurendamiseks on allahindluste või pakkumiste tegemine ainukene võimalus. See ei ole aga alati päris tõsi. Allahindluste tegemisega võite vähendada oma toote väärtust ja luua olukorra kus kasutajad jäävadki allahindlusi ootama ning lükkavad oma ostud sinna aega edasi. See suurendab küll ajutiselt müüki aga majandusaasta kokkuvõttes jätate päris palju tehinguid tegemata. Mis ei tähenda jälle, et allahindlusi ei tohiks kindlasti teha vaid nende tegemist peaks strateegiliselt planeerima.

Soodushinna tegemise asemel võid mõelda erinevate huvitavate kampaaniate loomisele. Kuna erinevaid toote tüüpe ja tegevusalasid on nii palju siis on konkreetseid näiteid keeruline välja pakkuda. Näiteks võid suuremate ostude puhul teha kliendile kingitusi või pakkuda lisaväärtust kasuliku informatsiooni näol. Kui tood turule uut toodet või teenust paku seda kõigepealt oma kõige lojaalsematele klientidele.

Reklaamikampaaniate tegemine on hea viis tuua oma kodulehele uusi ja vanu kliente ning tekitada neil soov ost kiiresti ära sooritada.

Optimeeri kodulehe konversioone

Tegele kodulehel konversioonide optimeerimisega. Vaata, et sinu kodulehel oleks kasutusel erinev analüütika ja jälgi kuidas kodulehte kasutatakse. Tee AB teste, räägi oma klientidega ja võimalusel telli kasutusmugavuse või CRO audit, et saada uusi mõtteid mida oma kodulehel parandada.

Kodulehel konversioonide optimeerimisega tasub olla aga veidi ettevaatlik. Kui loed mõnda veebiturundus teemalist väljaannet siis kohati on seal nõuandeid millega ma ei saa sada protsenti nõustuda. Näiteks kui kasutaja sinu kodulehele tuleb siis ei ole esimese asjana mõistlik visata talle näkku pop-upi mis pakub 10% allahindlust kui ta liitub uudiskirjaga. Selline agressiivne lähenemine võib sulle tuua küll uudiskirjaga liitujaid kes sooduskoodi kasutavad aga peletab ka osa veebilehe külastajatest eemale.

Veebilehe konversioonide optimiseerimise puhul soovitan jääda eetiliseks. Kui sinu eesmärk on müüa suvalise brändi alt vitamiine ja üle maailma siis ma ei kahtlegi, et kasutad kõiki eri viise müügi suurendamiseks. Kui aga soovid ehitada ülese tugevat brändi siis pika mängu mängimisel tasub olla oma pakkumistes, kogustes ja väärtuses aus.

Kodulehel konversioonide optimiseerimisel vaata

  • selge ja arusaadav pakkumine
  • konkreetne sisu ja müügiargumendid
  • üks domineeriv selge (CTA) üleskutse nupp
  • loo usaldust, kasutajate tagasiside
  • kvaliteetne ja usaldusväärne veebidisain
  • kiire kodulehe avanemine
  • lihtne ja selge ostu sooritamine. Makseprotsess.
  • kvaliteetsed pildid ja ülevaade tootest
  • vali värvid oskuslikult
  • selged garantiid ja tagastuspoliitika

Kodulehel müügi suurendamiseks pead tegutsema

Nüüd oled loodetavasti saanud mõned ideed mida oma kodulehel teha, et suurendada müüki. Võibolla oled jõudnud ka kõikide veebiturundajate kana ja muna kohani. Mis siis on oluline, kas disain või head sisutekstid.

Kõige olulisem on kindlasti olla pildis ja edastada oma pakkumist. Kui teie teenus on inimestele oluline siis seda kindlasti ostetakse. Selleks aga, et kodulehe kaudu müüki suurendada tuleb tegeleda oma kodule optimeerimisega. Sa peaksid proovima olla oma konkurentidest alati sammukene ees. Üldjuhul on turuliidril igas olukorras kõige mugavam positsioon ja oluliselt suurem kasum.

Parimad kodulehed ühendavad sõnumi ja visuaali üheks ning muudavad kasutajale usaldusväärseks ja vajalikuks.

Kui oled kogenud turundaja siis võibolla teadsid sa kõiki neid asju teoorias. Nüüd on õige aeg hakata ka praktiliselt tegutsema. Kui tunned, et sinu veebileht on ajale jalgu jäänud ja vajaks uuendamist loe kodulehtede tegemisest. Püsivat abi erinevate disaini ja kasutusmugavuse parandamise töödega võid saada ka piiramatu UI/UX disaini teenusest.