UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
Digiturundus

13 ideed mida postitada sotsiaalmeediasse?

Give ja sotsiaalmeedia turundus agentuur. Jah, meid ei tasu sotsiaalmeediast otsida. Aga oleme sotsiaalmeedia turundusega kokku puutunud ja päris sageli kuuleme ühte suurt probleemi. Ma ei oska oma ettevõtte kohta midagi kirjutada. Ja sotsiaalmeedia haldur ju ei tea minu tegemistest midagi ning ma ei jõua neile kõike seletada. Ära muretse. Meie peas ideede puudust ei ole ja teame vähemalt 13 teemat mille kohta saad ise postitusi teha.

1. Sinu tehtud tööd

Lihtne ja loogiline. Postita oma tehtud objekte, valminud projekte või töid. Teinekord võid ju mõelda, et mis ma ikka postitan kuna see töö pole midagi erilist. Jah, sinujaoks on see argipäev aga sinu jälgija või juhusliku külastaja jaoks mitte. Lisaks on tänapäeval sotsiaalmeedia väga paljuski algorütmi põhine ja sinu kõige tavalisem pilt võib jõuda just potentsiaalse kliendi ette kõige õigemal ajal.

Natukene soovitaks muidugi piltidega vaeva näha. Ideaalis tellid need fotograafilt ja päris puusalt nutitelefoniga tulistatud pildid ei pruugi brändi kohta kõige sümpaatsemat muljet jätta. Aga ära liialt ka põe. Parem alustad ja toimeta ning kui pildistad ise siis ajapikku läheb kvaliteet kindlasti paremaks. Võid otsida lisaks ka mõne kursuse kuidas sotsiaalmeedia jaoks sisu pildistada. Lisaks võid disainiagentuurist tellida endale graafilised lahendused mida piltidel kasutada. Nii jäävad sinu sotsiaalmeedia postitused alati ühtsena silma.

2. Vasta küsimustele

Mida sinu kliendid kõige rohkem küsivad. Vasta nendele küsimustele avalikult. Juba vanasõna ütleb, et kordamine on tarkuse ema. Sotsiaalmeedia puhul toimib see lahendus väga hästi. Kui sa pole juba ammu mõnele korduvale küsimusele vastanud siis võid läheneda sellele teise nurga alt või jagada oma vana postitust uuesti.

3. Jaga tasuta nippe

Sa tead kindlasti oma tööga seoses mõnda asjaliku nippi. Ära muretse, et see sinu töö ära võtaks. Nii lood oma jälgijates usaldusväärsust. Me kõik teame, et paljud asjad tunduvad kõrvaltvaatajale väga lihtsad aga kui ise tegema hakkame siis nii päris pole. Jaga aga julgesti ja lase inimestel katsetada. Kui nad leiavad väärtust siis suure tõenäosusega on nad varem või hiljem sinu juures. Ja kui isegi ei ole siis tulevad teised kliendid.

4. Tutvusta ennast ja meeskonda

Räägi oma ettevõttest ja töötajatest. Kindlasti on kõigil rääkida mõni huvitav tööaalane või isiklik lugu. Väiksema ettevõtte puhul võid rääkida miks sellist liiki ettevõtlusega alustasite ja suurema puhul on arhiivis kindlasti paljugi huvitavat mida jagada.

5. Jaga oma tegevusala uudiseid

Kindlasti hoiad ennast kursis tööalaste uudistega. Jaga huvitavamaid või olulisemaid ka oma jälgijatega. Meie näiteks oleme jaganud nii Frameri kui Webflow uuendusi.

6. Suhtle oma jälgijatega

Küsi oma jälgijatelt erinevaid küsimusi. Loo kontakt ja proovi aru saada mis neid huvitab. Lase neil küsida küsimusi ning siis saad hiljem neile vastata. Võid proovida ka erinevate küsitluste tegemist. Üldiselt toimivad lihtsamad küsitlused paremini.

Väike nipp on siin selles, et kui saad kasutajad oma sõpru "tagima" panna siis levib sinu postitus palju rohkemate kasutajateni.

7. Näita oma tööpäeva

Tutvusta oma ettevõtte elu lähemalt. Saad näidata kuidas erinevad inimesed tööd teevad ja millest nende päev koosneb. Ideaalis võiks siia sobida väga hästi video formaat. Kui see tundub keeruline siis võid teha ka lühikesi postitusi mõnest kindlast juhtumist. Võibolla käis töömees väljakutsel mõne huvitava nimega tänaval või juhtus midagi muud põnevat.

8. Näita oma töövahendeid

Tutvusta teistele ka oma töövahendeid. Räägi miks oled just need valinud ja mis teeb need eriliseks. Kui tegeled kontoritööga võid näidata arvutiprogramme mida kasutad. Kontoritarkvara puhul ja näiteks erinevaid töövõtteid. Siinkohal tasub veidi tähelepanu pöörata sellele, et sinu klientide andmed ekraanipiltidelt ei lekiks.

9. Räägi kuidas sa oled kliente aidanud

Lisaks lihtsalt tehtud tööde näitamisele võid rääkida lähemalt ka oma klientides. Kuidas sinu loodu neid aitas ja võibolla oskad isegi arvudena välja tuua kuidas nende elu paremaks muutus. Ideaalis paned aga kliendid hoopis ise rääkima.

10. Kalender pakub võimalusi

Kasuta ära tähtpäevi. Piisab ka tavalisest tekstipostitusest aga võid näiteks meilt tellida ka kujundatud kaardi või sotsiaalmeedia graafika mis jääb uudiste nimekirjas kindlasti paremini silma. Vaata graafilise disaini teenust. Näita, et hoolid oma klientidest.

11. Võta seisukoht

Kui oled julgem võid rääkida ka ebapopulaarsetest arvamustest sinu töö või tegevusala kohta. Mina ise olen küll julgelt müüte murdnud erinevate reklaamiagentuuride ja disaini teemade kohta. Lõpuks on igaühel oma arvamus ja kõik ei pea samamoodi mõtlema. Kui leiad, või tead faktipõhiselt, et sul on ebapopulaarne seisukoht siis võid seda viisakalt aga julgelt esitleda.

Selle võib tegelikult panna veidi kavala nipi alla. Päris paljud suurepärased internetiturundajad just selliseid nippe kasutavad. Nad teavad mis teemad tõmbavad inimesed käima ning surfavad mõnuga sellel laineharjal. Riske pead ise hindama.

12. Õpid midagi uut, jaga

Said teada oma töö kohta midagi uut või lahendasid pikalt olnud probleemi. Jaga seda ka teistega.

13. Räägi kuhu soovid jõuda

Võid julgelt rääkida ka oma visioonist ja plaanidest. Kui hakkad uut teenust või toodet pakkuma võid juba enne uurida kas inimestel oleks selle vastu huvi. Pane oma eesmärgid kirja ning usu mind sinu külastajad enamuses on toetavad.

Kas hakkas mõte tööle?

Loodetavasti said siit erinevaid ideid mida sotsiaalmeedias postitada. Suurema ettevõtte puhul on muidugi lihtsam leida erinevaid töötajaid kellest rääkida aga mõtteid on kõigile. Kui vaatad sellele nimekirjale puhtalt matemaatiliselt otsa siis 2 korda nädalas postitades sa ei saa isegi kuu ajaga kõikidele teemadele ringi peale teha. Uudiseid ja tehtud töid saad tihedamalt näidata ja näiteks keerukamaid video postitusi teha harvem. Vaata ja jälgi mis tüüpi postitused just sinu sihtgrupi peal töötavad ning keskendu rohkem nendele.