UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
Digiturundus

Veebikujundus ja tekstid. Pane need koos tööle

Veebilehti tehes on sageli küsimus, kas tähtsam on veebikujundus või kodulehe tekstid? Vastus pole alati mustvalge. Disaineritel, sisuloojatel ja turundajatel on kõigil nägemus. Võib-olla on olulisem küsida, kuidas need kaks elemendil kombineeruvad ja mõjutavad veebilehe külastajate tegevust. Räägin lähemalt kuidas ja mida need mõjutavad milliseid strateegiaid saab nende kahe integreerimisel rakendada.

Veebilehe müügitunnel

Enne kui räägime veebikujunduse ja sisu koostööst, peame vaatama müügitunnelit. Sinu veebilehe edukus sõltub suuresti sellest, millised külastajad sinna tood. On oluline mõista, et müügitunnel ei ole üks lahendus mis sobib kõikidele ettevõtetele. Lisaks võib tunneleid olla mitu.

Kui turundustöö on tehtud hästi ning kodulehele jõuavad õiged kliendid kellel on huvi teie pakutava teenuse või toote vastu siis tuleb ainult kontakt ära vormistada. Selleks on vaja usaldusväärset disaini ja veenvat sisuloomet.

On vajadus põhine müük. Näiteks autoabi või toruparandus. Ja siis on nö emotsiooni ost või tooted ja teenused mille ostmist saab edasi lükata. Mõned tooted maksavad palju ja inimesed kaaluvad nende ostu pikalt. Võimalik, et teevad palju kodutööd ja võrdlevaid erinevaid pakkumisi. Sellisel juhul võib just kvaliteetne koduleht olla see mis paneb kliendi teie kasuks otsustama.

Veebitoodete või digitaalsete ja üsna odavate lahenduste puhul võib aga kasutaja langetada otsuse toote testimiseks üsna lihtsalt. See tähendab, et müügitunnelid ning veeblehed tuleb teha strateegiliselt vastavalt millist teenust või toodet pakutakse.

Kumb on tähtsam kas veebikujundus või sisutekstid

Selle üle vaieldakse sotsiaalmeedias pidevalt. Olen nõus, et kui teie veebilehel on kõik gibberishis kirjutatud, ega siis on narr loota, et sealt mingit tulemust tuleb. Aga päris tihti sõltub vaatenurk ka arvaja tegevusalast. Disainerid räägivad veebikujundusest ja turundajad ning indiehackerid sisust. Samas on uuritud, et kehva kujundusega või vanamoodsad veebilehed ei tekita usaldusväärset tunnet ning sinna taha jääb müük kinni. Kehv kasutusmugavus võib aga juba konkreetsemalt kasutaja eemale peletada.

Kui pakud aga autoabi ja külastajal on seda teenust nüüd ja kohe vaja siis võibolla tipptasemel veebidisain ei ole see mis teda kõnetaks. Samas mõtle nüüd natukene edasi. Kui lisaks autoabi teenusele pakud ka hobiautode või kallimate võistlusautode transporti siis võib klient just tänu kvaliteetsele kodulehele sinu teenuse kasuks otsustada. Moodne disain näitab, et ettevõte käib ajaga kaasas. Asjalike sisutekstidega saad peletada hirmud ja selgitada lähemalt kuidas auto transport turvaliselt toimib.

Hea veebilehe puhul vaja ühendada nii oskuslik sõnumi edastus kui visuaal. Auto ühe tühja rehviga ei sõida. Kogu komplekt peab töötama ja copy tekstide ning kujunduse eraldamine või kuskile jämeda punase joone tõmbamine on ebapraktiline.

Aga koledad veebilehed ju töötavad

Me kõik teame neid vitamiinide kaalulangetuse või rikkaks saamise maandumislehti. Suured värvilised tekstid ja üsna keskpärane pildimaterjal. Mees Ford Fiestaga ja sama mees pärast Ferraariga poseerimas. Ja nüüd tahaks keegi öelda, et need veebidisainid on koledad aga ikka töötavad. Jah. Aga mõtleme korra nüüd müügitunnelile ja strateegiale.

Selliste veebilehtede strateegia on mõjuda võimalikult odavalt ja FOMO (fear of missing out) ehk rõhuda ilma jäämise effektile. Või millegile piinlikule. Inimeste ahnus ja kiiresti tulemuste saavutamise himu teevad müüki. Lisa siia juurde see, et nende maandumislehtede kujundamisel pole usaldusväärsusele ja brändingule rõhku pööratud. Eesmärk on leida nö kasutajaid kes on naiivsed ja lihtsasti usaldavad. Pigem liigutatakse nendele lehtedele väga palju liiklust. Sisutekstide osas on seal küll omad nipid kuidas mõjutatakse inimest ostma.

Veebilehe sisutekstid ehk copy

Teenus ja toode mida pakud on kõige alus. Hea loovkirjutamine (copywriting) ja sisutekstid aitavad pakutavat kliendile kommunikeerida. Veebilehe sisutekstid peavad olema lihtsad ning edastama unikaalseid väärtusi mis aitavad konkurentidest eristuda.

Veebitekstide kirjutamisel tasub arvestada, et kasutajad pigem skänneerivad kui loevad kõiki tekste. See on üks aspekt kus disain ja sisu peaksid koos töötama. Erinevaid veebidisaini mustreid kasutades saab kasutaja tähelepanu äratada ja suunata.

Hea sisutekst peab veendma kodulehe külastajat tegutsema. Ehk selleks üleskutseks võib olla ühenduse võtmine, broneerimine või toote ostmine.

SEO jaoks (Loe mis on SEO) on tähtis, et veebilehe sisu oleks ajakohane ning optimeeritud märksõnadele. Võite oma kodulehele lisada uudiste või blogi osa kus kajastate igapäeva toimetusi aktiivsemalt ja annate rohkem ülevaadet sellest kuidas te töötate ning mida teete.

Veebilehe kujundus

Kodulehe ülesehitus, kasutatud kirjatüübid, värvid, paigutus - disain. Veebikasutajal kuulub alla 0.5 sekundi, et luua arvamus veebilehe kohta. See on pelgalt visuaalse disaini küsimus. Ja kui seal kõik logiseb ning on ebaproffessionaalne või loob teistsuguse meeleolu siis sõnadega seda ümber lükata on väga keeruline. Miks on disain tähtis loe disain on oluline artiklist.

Kõik teame vanasõna, et üks pilt ütleb rohkem kui 1000 sõna. Visuaalsed lahendused aitavad veebilehe sõnumeid selgitada. Fotod, illustratsioonid või videod annavad parema ülevaate tootest või teenusest. Meeskonna pildid aitavad aga näidata teie ettevõtet usaldusväärsena.

Veebikujundus peab sisuloomet toetama. Ehk siis kujunduse kaudu mängitakse sisu rütmiga. Kasutaja tähelepanuga juhitakse ja suunatakse ühendust võtma.

Kuidas disain ja sisu koos tööle panna

Veebilehe tegemist alusta alati planeerimisest. Kellele seda teed ja mis eesmärke see täitma peab. Nii saad mõelda millist sisu on vaja luua. Kui tead persoonat kellel veebileht on suunatud siis saab mõelda täpselt strateegiale ja sisule mis neid aktiveeriks.

Veebilehele sisu kirjutamiseks võib aluseks võtta wireframed või seksioonid mis informatsiooni on vaja edastada. Kui kasutad eraldi copywriteri teenust siis on temal ka selge kuhu ja kui palju on vaja kirjutada.

Kui tuua praktilisi näiteid kuidas kodulehe sisu ja disain peavad koos töötama siis üks lihtsamaid näiteid võiks olla pealkirja pikkus. Kui on vaja kasutada väga pikka pealkirja siis peab kujundaja valima väiksema kirjasuuruse. Samas ainult paarisõnaline pealkiri väikses kirjatüübis võib jääda märkamata.

Seega "lorem ipsum dolar site amet..." peale kujundatud kodulehed ei näe kunagi väga head välja. Sama probleem kerkib esile ka valmiskujunduste kasutamisel. Veebilehte ei saa ehitada täida lüngad põhimõttel.

Lisaks nö kirjutatud sisule pead arvestama ka fotode, videode ja selgitavate jooniste loomisega. Esiteks ei ole pikad tekstimassiivid loetavad ning teiseks aitavad visuaalid tooteid ja teenuseid täpsemini kirjeldada.

Sisu ja disain käivad käsikäes

Sisu ja disain ei tohiks olla eraldiseisvad elemendid, vaid peavad töötama koos. Kui soovid luua veebilehte, mis kõnetab külastajaid, on vaja panustada nii sisuloomesse kui veebikujundusse. See tähendab, et pead looma haarava sisu, kasutades mitmekesiseid vorme nagu tekst, pildid, videod ja illustratsioonid, ning samal ajal tagama, et veebileht oleks visuaalselt atraktiivne ja kasutajasõbralik. Kui vajad proffessionaalset abi loe kodulehtede tegemisest lähemalt.